Anlita en världsmästare som din personliga tränare

En personlig tränares främsta uppgift är att kunna avgöra sin klients behov och kapacitet, när det gäller fysisk aktivitet. I detta fall avser fysisk aktivitet styrketräning.Alla har vi olika behov och mål för vår träning. Önskar du gå ned i vikt, lägga på mer muskler eller träna för ett allmänt välbefinnande. Utifrån dina förutsättningar och mål lägger vi tillsammans upp ett individuellt tränings- och kostprogram. Ett program omfattar olika cykler där tung och lätt träning varieras.

Med inslag av Kettle bell i träningen får du en positiv pulshöjning, ökad styrka och bättre balans i kroppen. Har under 2008/2009 genomgått en grund och avancerad kurs i Kettle bell, funktionell styrka hos Eleiko Education.

Med hjälp av mig som personlig tränare får du :

  • Kvalificerad kunskap och vägledning
  • Effektiva och planerade träningspass
  • Motivation och inspiration till ett hälsosammare och friskare liv

Mer om PT träning

En personlig tränare hjälper dig som utövar en annan idrott att komplettera och förbättra styrkan och därmed också prestationen i den idrottsgren som är din specialitet. För att bättre beskriva vilken nytta du kan ha av en personlig tränare ger jag dig några exempel :

Golfaren

”Jag tränar golf på fritiden och har gjort så i ett par års tid. I början var allt nytt och svårt; från att träffa bollen till utslag och puttar. Det jag klarar mindre bra idag eller som jag vill bli bättre på är framförallt utslagen. I golf gäller det att få raka, långa och kraftfulla slag”. I dagsläget kommer jag till en viss gräns och det stör mig verkligen. På vilket sätt kan en P.T hjälpa mig få upp styrkan så att jag klarar av det jag vill” ?

Vi skulle fokusera på att öka styrkan samtidigt fokusera på smidigheten i hela bålpartiet.Vissa av oss behöver en dunk i ryggen så att man kommer igång. En personlig tränare hjälper dig att få upp din fysik och kondition så att du får en bättre livskvalité. Jag kan hjälpa dig att uppnå den eller i allafall hjälpa dig på traven.


”Utan tvekan den bästa investeringen jag gjort i mig själv”

Komma tillbaka igen

”Jag har varit sjukskriven ett längre tag. Det började med att jag var deltidsjukskriven och gick hos sjukgymnast för att bli bättre. Efter avslutad behandling fortsatte jag i samma stressiga hjulspår och det slutade med att jag blev sjukskriven på hundra procent för att jag kände mig slutkörd.Nu behöver jag all hjälp för att starta ett nytt liv så att jag orkar med både mitt jobb och alla sysslor hemma. Idag känner jag att jag saknar den energi jag en gång hade”.

”Man får ju inte glömma bort att det ska vara roligt att träna”

Ont om tid

”Jag har alltid fullt upp i min agenda av möten , kundbesök och andra kontorssysslor. Samtidigt som jag trivs med vad jag gör så mår jag så bra av att träna och det är därför jag behöver den tiden så mycket. Jag skulle vilja träna effektivare så att jag både hinner med jobbet och får den energi jag såväl behöver”.

I båda fallen gäller det att fokusera så att träningen både blir rolig och effektiv. Det gäller att skapa den positiva effekt som all träning ger. Genom att anpassa och variera övningarna så att du snabbt kommer i en harmonisk cykel.Vissa av oss har gått i samma hjulspår i flera år och det gör att vi ibland upplever tristess. Den känslan gör att vi kanske finner svepskäl för att inte göra det vi alla så väl behöver; nämligen att träna.

”Genom att Lisbeth brinner för sin uppgift för man själv en x-tra motivation till sin träning”.

En berg och dalbana

”Jag har alltid hållit igång, av och till iallafall.Det började med att min kompis drog med mig på stans gym och jag tränade intensivt nästan varje dag.Så en dag slutade jag tvärt med allt och den enda motion jag fick var till och från bussen varje dag.Då kom nästa anfall och jag gick på yoga och lyfte tyngder i gymmet. Det höll i sig ett par månader sen ebbade det ut till nästan ingenting. Nu skulle jag vilja få tillbaka min motivation så att den håller i sig. Ibland känns det som om jag tränar för intensivt så att jag kör slut på mig själv .

När det gäller att komma igång och hålla kvar den härliga känslan träningen ger handlar det mycket om att skapa en vana. En vana som inte behöver vara tråkig utan den ska vara lika nödvändig och viktig som din frukost. Här gäller det att finna en nivå på din träning som gör att den passar in i din livsstil.

”Bra råd och tips vad det gäller diet.Absolut värt pengarna”

Vikt upp och nedgång

Alla har vi olika förutsättningar och jag kan hjälpa dig att komma ett steg närmare ditt mål.Du kanske upplever att du inte ökar varken i muskelmassa eller i vikt. Tillsammans lägger vi upp ett kost- och träningsprogram. Genom att ge kroppen tillräckligt med kolhydrater och proteiner så ökar möjligheten till önskad uppgång.

Har du prövat otaliga bantningsrecept och metoder för att gå ned i vikt ? Hur du än gör så lyckas du aldrig bibehålla eller uppnå din trivselvikt. Vi tittar på dina kost- och träningsvanor och utformar ett program som känns uppnåeligt och lätt att följa.

”Variationer av övningar så det inte blir tråkigt”